måste skriva av mig.

för lääängesen när jag jobbade på Lokaldelen så tjatade alla att jag skulle gå med i a.kassan. gjorde inte det då men gjorde det när jag började jobba i Jönköping för ett år sen. så nu har jag då varit med i ett år. så nu när jag inte jobbade i september, oktober så tänkte jag att jag lika väl kan skriva in mig på arbetsförmedlingen så jag får lite extra pengar. så nu nästa månad får jag pengar eftersom jag jobbar i november, o egentligen så behöver jag ju inte pengarna från a-kassan men om jag nu har betalat dom jävla pengarna som typ va 400 jävla kronor i månaden så ska jag ha lite pengar också.
MEN fy fan säger jag bara vilket helvete o få dom pengarna. har skickat in en helvetes massa papper. som jag ändå fått komplettera sjuhundra gånger!!! varför inte skriva ordentlig information. jo för dom vill ge människor ett helvete så man till slut bara skiter i det.
jag lider verkligen med ensamstående föräldrar som får genomgå detta o kanske inte har några pengar alls. jag menar jag har sparpengar jag har pojkvän som jobbar och jag har underbara föräldrar MEN tänk dom som inte har det. stackars stackars stackars.
så för några dagar sen får jag hem ett papper som säger att jag ska få pengar enligt någon grundförsäkring eller nåt. det innebar att jag skulle få typ 150 spänn efte skatt per dag. ta o stoppa upp dom nånstans tänkte jag o ringde dit. o då hade dom tydligen gjort något fel o skulle kolla över det igen eftersom jag varit med så länge så jag skulle få inkomstrelaterad ersättning. o blabla nu idag fick jag hem ett papper där det stod att jag skulle få hela 5520 kronor enligt grundförsäkringen för dom två månader jag inte jobbade, MEN TACK SÅ MYCKET, dom hade ju gjort fel o skulle göra om det. det är ju nästan vad jag har betalat till det jävla stället.
o till råga på allt så har dom redan gjort fel två gånger tidigare. så imorgon ska jag ringa dit och berätta för dom vilka inkompetenta idioter dom är.
jaja det här var ju säkert sjukt tråkigt att läsa men vartvungen att få det ur mig för att kunna sova inatt. tur att min boyfriend va så snäll så han köpte nobless o japp till mig för att jag behövde lugna mig. o ja mår lite bättre nu. men att det ska vara så jävla krångligt o att dom kan vara så dumma i huvudet.

nu blir det paradise på datorn
o imorgon e de nobelmiddag på jobbet!
ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Frida

Så jävla rätt att ringa och berätta vilka idioter dem är! you go girl!!!

2009-12-12 @ 22:48:09
URL: http://fridaablogg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0