tusenmiljonertankar.

mitt hjärta dunkar hårt. så hårt så jag känner det.
jag har tusenmiljoner tankar i huvudet. om inte mer.
jag undrar om det finns gränser.
hur kan man.
ser man inte själv.?
är det bara jag som ser.
är det bara jag som känner.
Jag har världens bästa jobb om man har en hemsk dag.
mina tanter o gubbar ler när jag kommer och undrar vem denna vacka lilla flicka är.
i deras ögon är jag liten. liten liten flicka.
dom tycker jag är väldigt duktig som jobbar så mycket och går upp tidigt.
dom är så tacksamma för att jag är där och
jag är en så söt liten flicka...

Jag har förstått att det är farligt att ta saker för givet.
det kan vara slutet. kom ihåg det.
att respekt är viktigt, viktigt i allting.
att tårar faktiskt kan få en att må bättre.
få en att känna lättnad.
jag undrar ibland hur folk tänker.
hur dom kan säga saker vid ett tillfälle
o något annat när situationen har ändrats.
bara ord kan faktiskt göra ont.
meningslösa bokstäver som tillsammans
bildar ord som är elaka.
men vilje?

jag har verkligen noll ork i min kropp.
jag har jobbat för mycket.
varenda del av mig skriker efter lugn och ro.
den skriker efter sömn.
och vad gör man när det inte går.
man accepterar
och vänjer sig vid huvudvärken.

kanske det mest meningslösa någonsin
men det bästa för själen.

om en vecka och en dag
har jag ett liten liten söt flicka
i mitt knä.
den här lilla krabaten
ska jag bombadera med kärlek,
morris är kille nummer ett. o nu en liten tjej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Elin jag förstår! Jag tänker på dig! /Emmy

2009-11-28 @ 00:26:23
Postat av: Alexandra

Finns här för dig hjärtat!

Och det blev det underbart söta svarta katten, ringer dig imorgon så vi kan prata om allt mellan himmel och jord. Saknar dig massvis. Du är bra bra bra! <3

2009-11-28 @ 00:38:26
URL: http://alexandrawandeby.blogg.se/
Postat av: Sofie

Glöm inte att du alltid ska tro på sig själv. Du kan om du vill. Jag lovar. :)

2010-01-04 @ 01:04:57
URL: http://sofieforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0